BLOGGER TEMPLATES AND MySpace 2.0 Layouts »

Sunday, October 10, 2010

Kenapa Still Sayang Dia ?


kenapa u still sayang dia, walau dia dah tinggal u ??
kenapa u still sayang dia , walau dia dah buang u ??
kenapa u still sayang dia , walau dia dah hancurkan hati u ??
kenapa u still sayang dia , walau dia dah pijak cinta u ??
kenapa u still sayang dia , walau dia runtuhkan mahligai u ??
kenapa u still sayang dia , walau dia pergi tanpa belas ??
kenapa u still sayang dia , walau u menangis dia pandang u penuh benci ??
kenapa u still sayang dia , walau dia tak pernah pikir susah u ??
WHY? WHY? Why u still sayang dia ??? !!~ 

SEBAB .......


bila dia tinggal saya ... saya sedar kelemahan diri saya
punca dia pergi ...

bila dia buang saya ..
 saya makin dekat dengan Tuhan ,
dan saya tahu ujian ini untuk saya baiki diri ..
bukan merosakkan diri saya dgn kebencian

bila dia hancurkan hati saya..
saya teringat betapa banyak hati dia saya hancurkan ,
tanpa saya sedari ..

Bila dia pijak cinta saya ..
saya tahu cinta tuh dah lama tak berkembang tak dibaja ..
atas kelalaian dan kealpaan saya ..
bila dipijak baru saya tercungap untuk bernafas ,
dan cuba bangun dan kembang semula

Bila dia runtuhkan mahligai saya ..
saat tuh , ia hanya mahligai kaca .. yg pudar sinarnya
hanya tiang cinta yg mmbuat ia terus berdiri .. 

Bila dia pergi tanpa belas ...
saya kenal dia , saya tahu dia berperang dengan diri ..
.mencari kekuatan untuk berlalu

Bila dia pandang saya penuh benci ...
itu kerana dia sayang saya , walau dia cuba nafikan

Bila dia tak pernah pikir susah saya ..
sebenarnya dia tak pernah berhenti memikirkan saya ..

dan kerana itu ,saya still sayang dia ..
dan mengharapkan peluang dari Tuhan untuk perbaiki segalanya .. !!~
dan saya berjanji ,walau sesaat saya takkan sia kan ..

endless love <3

so , ada sesape yg penah di tinggalkan ????
jeng jeng jeng jeng
soklan cepumas cket
jawab dlm hati sudahh ... kalau malu , ;p

standard procedure la..
dia curang..
ade org lain..
kita akan sedeyyy sesangat100X....
nangess berkilo2
semangat hilang
jiwa mati
xde mood
hati tak menentu
pikiran sasau..
antara simptom2 la. ;p

then ,
terbitlah rase mencikkk
marah.
geram.
dendam.
macam2 rasa la kans...
dia tinggal kita ,
memang dia sangat2 la bersalah kan.
mcm org yg dia pilih tuh sangat-sangat cantik
sangat-sangat baik.
itu ini itu ini.
kita penuhkan diri dgn rasa kebencian yg meluap-luap..
rasa marah yg membakar-bakar

sebab ???

kita nak ubati hati kita kan..
konon-konon kalau wat mcm tuh ,
kita akan cepat lupa kan dia
kita paksa diri tuk benci dia
kita dok kata kat semua orang,
aku mencikkkkkkkkkk dia ..............!!!!~
tp,
bila dok sorang .
bila malam.
mula la ............... SOB SOB SOB .
nangesss ,
nangesss ...
nangess .
sbb , kita tertanya2 ,
"naper u buat i mcm nih "
dan sebab
rindu dia ..........................

TAPI ,
ahaaaaaaaaaaa !!~ ... ahaks
sedar tak , kita pikir ..
kenapa dia pergi ?
adakah semua salah dia ?
some yess ,
dh dpt yg baik , tip top , mantap ... still pergi pd org lain.
tp , ade gak certain cases,
kalo kita renung diri .... renung dalam-dalam
muhasabah diri .
renungkan segala-gala nya ..
jgn terkejut ,
kalau kita ditemukan dengan salah kita ..
kelemahan kita .
then ..
hepp heppp ....
jgn salahkan diri
tapi,
perbetulkan kesilapan
be a better person .
thank to God
atas ujian. dugaan ini .
kita makin mengenal diri .
ingat.
setiap yang berlaku ade hikmahnya.

the hardest part.
buang rasa benci.
marah.
sakit hati.
dendam kesumat.
segalanya
buang perasaan
bila ingat dia,
hati membara dengan amarah.
kena ingat.
in order to be a better person.
in order to live ur life happily .
kita kena penuhkan diri dengan rasa CINTA. SAYANG.
pada semua pada sekeliling.
learn to memaafkan.
seperti mane kita ingin di maafkan .. kita mesti memaafkan.
learn to smile .
learn to dance in the rain.
then,
kita akan nampak what a wonderful world we have............... !!~
" been there. done that "

2 comments:

epy said...

walamak mat romeo nih . haha

Zyreez1801 said...

??
haha..